Vingegaard stelt eindzege Wielerweek Coppi e Bartali in stijl veilig

Jonas Vingegaard is erin geslaagd om de eindzege van de Italiaanse rittenkoers Settimana Ciclistica Internationale Coppi e Bartali te behalen. De renner van Team Jumbo-Visma boekte zo zijn vierde overwinning van het wielerseizoen.

De Deense winnaar kon rekenen op de steun van zijn jonge ploeggenoten, die de etappe met verve controleerden. In de finale reed Vingegaard weg met landgenoot Mikkel Honoré, die er met de etappezege vandoor ging. De eindwinst van Vingegaard betekende de tiende overwinning van het seizoen voor Team Jumbo-Visma.

“Mijn team heeft het echt fantastisch gedaan en de vlucht teruggepakt. Dat was heel mooi om te zien. Wegrijden met Honoré was een perfecte situatie voor mij. Daardoor hoefde ik eventuele aanvallen vanuit de selecte groep niet te pareren en kon ik volle bak doorrijden. Ik ben erg blij met deze overwinning. Dit geeft veel vertrouwen voor de komende wedstrijden”, aldus Vingegaard.

“Jonas was op het einde erg attent en stelde op die manier de eindzege veilig. Het blijkt maar weer dat de aanval de beste verdediging is”, complimenteerde ploegleider Sierk Jan de Haan de laureaat.

Sportief directeur Merijn Zeeman van Team Jumbo-Visma genoot de afgelopen week van de jeugdige ploeg die streed om de eindzege, maar kijkt ook naar het grotere plaatje.

“Ik denk dat het een enorme boost is voor de renners van het development team, die geweldig werk hebben geleverd en hiermee aantonen dat ze veel potentie hebben. Het werk van Sierk Jan de Haan, Robert Wagner en Robbert de Groot en de rest van de begeleidende staf werpt zijn vruchten af en zij verdienen een groot compliment. Jonas heeft het fantastisch gedaan. Hij bevestigt hiermee de progressie die hij heeft geboekt. Binnen onze selectie hebben we renners die tot de wereldtop behoren, maar we steken ook veel tijd en energie in het opleiden van talenten. Daar is deze wedstrijd een heel goed voorbeeld van”, besluit Zeeman.