Tweede plek voor Vos bij seizoensouverture in Woerden

Marianne Vos heeft haar terugkeer in het veld opgeluisterd met een tweede plaats. De regerend wereldkampioene hoefde in de Nacht van Woerden alleen de Hongaarse Kata Blanka Vas voor zich te dulden.

Vos was in haar eerste crosswedstrijd van het seizoen meteen bij de pinken toen Puck Pieterse en Blanka Vas het bal vroeg openden. Het drietal pakte al snel een grote voorsprong op de rest van het deelnemersveld en wist dat het met elkaar kon gaan uitmaken wie er met de overwinning vandoor zou gaan. In de slotronde bleek een demarrage van Vas de Nederlandse vrouwen te machtig.

"Ik zit al een aantal weken cross te kijken en dan begint het weer te kriebelen. Ik had al gezien dat het niveau heel hoog ligt en dan ben je vooral blij als je tegenstand kunt bieden. Blanka had een deel van het parcours waar ze echt beter was. Ik wist dat ze zou proberen daar weer aan te vallen en dat deed ze. Daar had ik geen antwoord op", aldus Vos in een eerste reactie.

Vos neemt aanstaande zondag deel aan de wereldbeker in Maasmechelen. "Daar kijk ik ook naar uit. Er komen alleen nog maar belangrijke wedstrijden, waarvan het EK er eentje is. Ik denk dat ik er conditioneel klaar voor ben, maar heb gezien dat je echt op je best moet zijn om mee te kunnen strijden voor de winst."