Team Jumbo-Visma Women nestelt zich in top Festival Elsy Jacobs

In de proloog van Festival Elsy Jacobs heeft Team Jumbo-Visma Women zich van haar beste kant laten zien. Karlijn Swinkels, Anouska Koster en Riejanne Markus eindigden allen in de top tien.

De proloog van 2,2 kilometer werd verreden in en rondom Cessange. Op het biljartvlakke parcours in Luxemburg staken Swinkels en Koster al vroeg hun neus aan het venster. Even later vestigde Markus eveneens haar naam tussen de favorieten. De komende twee dagen is het meer klimmen geblazen. De rensters krijgen morgen en zondag twee heuvelachtige etappes voorgeschoteld.

"Het doel van het team is om deze wedstrijd te winnen."

Karlijn Swinkels

Swinkels was na afloop tevreden met haar prestatie. “Mijn doel was om een goede uitslag te rijden. Ik ben te spreken over het feit dat ik vandaag op het podium eindig. Het doel van het team is om deze wedstrijd te winnen. Met veel rensters van onze ploeg in het top van het klassement gaan we dit proberen uit te spelen.”