Team Jumbo-Visma Women afwezig in absolute finale Waalse Pijl

Na de overwinning van afgelopen zondag heeft Team Jumbo-Visma Women drie dagen later in de Waalse Pijl niet kunnen meedoen om de prijzen. Marianne Vos kwam als eerste renster van de Nederlandse formatie als elfde over de streep op de steile Muur van Hoei.

Anna Henderson gaf de koers onderweg kleur door mee te zitten in een ontsnapping. Samen met haar twee medevluchters pakte de Britse vanaf de Côte de Haut-Bois ruim een minuut aan voorsprong, maar op twintig kilometer van de finish was het aan de favorieten. Annemiek van Vleuten versnelde en zag enkele grote namen in haar wiel. Vos miste de slag en kon in de finale geen rol van betekenis spelen. Anna van der Breggen toonde zich uiteindelijk de sterkste op de steile slotklim.

"Op de voorlaatste klim ontplofte de wedstrijd. Toen er versneld werd moesten we helaas passen."

Marianne Vos

Vos keek na afloop terug op een pittige wedstrijd en bekende dat ze de goede benen miste om mee te glippen met de favorieten. “Een hele zware koers vandaag. Als team hebben we goed gewerkt. Het was een perfecte situatie met Anna in de vlucht. Op de voorlaatste klim ontplofte de wedstrijd. Samen met Anouska Koster en Julie Van de Velde zat ik nog in de eerste groep. Toen er versneld werd moesten we helaas passen. Daarna hebben we nog alles op alles gezet om terug te keren. Aan de voet van de Muur zagen we echter dat dit niet meer ging lukken. Ik heb daarna geprobeerd om er nog een mooie uitslag van te maken.”