Team Jumbo-Visma besluit UAE Tour met vierde plaats Harper en puntentrui Dekker

Team Jumbo-Visma keert met een goed gevoel huiswaarts uit de UAE Tour. De vierde plaats in het algemeen klassement van Chris Harper kwam in de slotrit naar Abu Dhabi niet echt in gevaar. David Dekker nam in zijn eerste WorldTour-wedstrijd de groene puntentrui mee naar huis.

Een drietal renners reed vanuit de start een lange tijd op kop van de wedstrijd. Door het hoge tempo in het peloton werden zij echter al op zestig kilometer van de meet ingerekend. Het peloton werd nog even wakker geschud na waaiervorming, maar dit was van korte duur.

Debutant Dekker kon geen ereplaats bemachtigen in de massasprint, maar zijn goede prestaties bij de twee tussensprints onderweg volstonden voor het binnenhalen van de groene puntentrui. Harper was op zijn beurt alert toen de concurrentie poogde zijn vierde positie in het algemene klassement onder druk te zetten.

"We kijken terug op een hele mooie week voor ons."

Addy Engels

Ploegleider Addy Engels is erg te spreken over de knappe resultaten van zijn ploeg. “We kijken terug op een hele mooie week voor ons. Een ritzege, een aantal mooie ereplaatsen, de vierde plaats in het eindklassement en dan ook nog eens het binnenhalen van de groene puntentrui. David flikt het tijdens zijn debuut en Jonas en Chris bevestigen de progressie die zij gemaakt hebben. Een goede start van het wielerseizoen voor ons.”

"Het team heeft geweldig werk geleverd"

Chris Harper

Het is de eerste top tien klassering van Harper sinds zijn komst naar Team Jumbo-Visma in 2020. "Ik ben heel erg blij om de ronde af te sluiten met de vierde plaats in het algemene klassement. Het team heeft geweldig werk geleverd door mij te ondersteunen in het bereiken van deze positie in het algemeen klassement en tegelijkertijd goede resultaten te halen in de etappes. Het is fantastisch om terug te kunnen kijken op een etappezege met Jonas en het winnen van de groene puntentrui met David."