Labecki sprint naar derde plaats in openingsrit Setmana Ciclista Valenciana

Coryn Labecki heeft Team Jumbo-Visma de eerste podiumplaats van het wegseizoen bezorgd. De dertigjarige Amerikaanse sprintte in de eerste etappe van de Setmana Ciclista Valenciana naar de derde stek en hoefde alleen Elisa Balsamo en Lotta Henttala voor zich te dulden.

De 119 kilometer lange openingsrit tussen Valencia en Sagunt leverde weinig spektakel op, waardoor een massasprint moest bepalen wie er met de ritzege vandoor zou gaan. Labecki zat in de slotkilometer goed gepositioneerd, maar kon niet voorkomen dat Balsamo en Henttala haar nog passeerden. “Natuurlijk had ik hier graag gewonnen, maar ik ben blij dat ik het seizoen zo heb kunnen starten”, aldus Labecki.

"Het is alweer even geleden dat ik voor het laatst een wedstrijd gereden heb, dus dat ik meteen mee doe om de overwinning, geeft een goed gevoel." Labecki, die een onfortuinlijk debuutseizoen kende bij Team Jumbo-Visma, was vooral blij dat ze haar goede gevoel van de laatste weken bevestigd zag worden op de weg. "Mijn sprint was nog een beetje roestig, maar ik ben ervan overtuigd dat het met de dag beter gaat. Dit is alvast een stap in de goede richting."

"Coryn heeft een zwaar seizoen achter de rug, dus het is een mooie opsteker dat ze nu op het podium staat", aldus race coach Carmen Small. "Natuurlijk hoopten we op meer, maar een derde plek is een goed begin. Ons doel was om de koers vroeg te controleren en Coryn van voren af te zetten in de sprint. Dat verliep precies volgens plan. Hier kunnen we zeker mee verder de komende dagen."