Jumbo-Visma Women opent Giro Donne met zesde plaats in ploegentijdrit

Team Jumbo-Visma Women is in de ploegentijdrit van de Giro d’Italia Donne als zesde geëindigd. Op de eerste dag van de Italiaanse rittenkoers deed de zwart-gele formatie in de hitte uiteindelijk anderhalve minuut langer over de teamchrono dan dagwinnaar Trek-Segafredo.

Het was voor de vrouwenploeg van Team Jumbo-Visma de eerste ploegentijdrit in wedstrijdverband. Het team, bestaande uit Marianne Vos, Riejanne Markus, Anouska Koster, Julie Van de Velde, Teuntje Beekhuis en Nancy van der Burg legde het glooiende parcours van 26,7 kilometer af in precies 34 minuten en 56 seconden.

Performance Coach Marieke van Wanroij was na afloop niet ontevreden over de prestatie van haar rensters. “We wisten van te voren dat het een lastige ploegentijdrit zou zijn. De verschillende obstakels onderweg en de daarbij komende hitte maakten het niet gemakkelijk. Deze race tegen de klok is gebaat bij een goede technische uitvoering. Daar hebben we ons als team ook op gefocust. Het was voor iedereen de eerste ploegentijdrit in de Jumbo-Visma kleuren. De uitvoering en de samenwerking zijn naar mijn idee goed verlopen. Daar kan ik enkel tevreden over zijn.”

"Dit is een mooi resultaat waarmee we verder kunnen bouwen."

Marieke van Wanroij

“Van te voren zagen we in dat een zesde plek een realistische stek zou zijn voor ons als team”, vervolgt van Wanroij haar verhaal. “Uiteindelijk eindigen we ook als zesde. Dat is dus conform de vooraf gestelde verwachtingen. Dit is een mooi resultaat waarmee we verder kunnen bouwen. Richting de toekomst, maar ook in deze wedstrijd.”

Giro d'Italia Internazionale Femminile

Stage 1