Groenewegen spurt naar tweede plek op Kampioenschap van Vlaanderen

Dylan Groenewegen is op het Kampioenschap van Vlaanderen als tweede geëindigd. De sprinter van Team Jumbo-Visma moest in de Belgische wedstrijd in een massasprint zijn meerdere erkennen in Jasper Philipsen.

De 105e editie van de wedstrijd met start en finish in Koolskamp bestond uit dertien rondes van elk vijftien kilometer. Op het nagenoeg vlakke parcours reden zeven renners al vroeg in de race weg. Team Jumbo-Visma nam het initiatief in het peloton en zorgde er samen met de andere sprintersploegen voor dat de koplopers binnen handbereik bleven. Op ruim tien kilometer van de streep konden de aspiraties van de vluchters de prullenbak in.

In de hectische finale zorgden onder meer Nathan Van Hooydonck, Timo Roosen en Olav Kooij ervoor dat Groenewegen in goede positie aan de sprint kon beginnen. In de laatste honderden meters ontwikkelde Groenewegen een hoge snelheid, maar de voormalig winnaar van het Kampioenschap van Vlaanderen moest op de streep nipt het onderspit delven tegen Philipsen.

"Ik ben blij dat de goede benen weer terug zijn."

Dylan Groenewegen

“Ik ben tevreden met deze tweede plaats”, erkende Groenewegen na afloop. “De afgelopen vier weken heb ik mezelf heel zwak gevoeld. In de Benelux Tour wilde het maar niet vlotten. De afgelopen week kwam het goede gevoel op de training weer terug. De tweede plaats van vandaag is daarvan een bevestiging. Ik heb genoten van mijn sprint tegen Jasper. Hij is de verdiende winnaar van vandaag. Het is jammer dat ik niet een stapje hoger sta op het podium, maar er kan er slechts een de winnaar zijn. Uiteindelijk zat ik net iets te ver, waardoor ik tekort schoot op het eind. Ik ben blij dat de goede benen weer terug zijn. Hiermee kan ik vooruit in aanloop naar de volgende koersen”, sloot een gemotiveerde Groenewegen af.