Sterrenhemel vol dromen siert Tour de France-shirt van Team Jumbo-Visma

Sterrenhemel vol dromen siert Tour de France-shirt van Team Jumbo-Visma

In samenwerking met AGU en de Efteling lanceert Team Jumbo-Visma een nieuw shirt voor de Tour de France van 2023. Het speciale ontwerp is gebaseerd op de kracht van dromen. Een bijzonder shirt, genaamd ‘The Vélodrome’, waarop een sterrenhemel vol dromen te zien is.

Als geen ander weet Team Jumbo-Visma hoe een stevig geloof in een droom tot grootse prestaties kan leiden. Na het winnen van de Tour de France in 2022 hoopt het team dit jaar nieuwe generaties te inspireren hun eigen dromen na te jagen.

Sprookjesachtige draaimolen
Om iedereen aan te moedigen in hun dromen te geloven, is het verhaal ‘The Vélodrome. Ride your dreams’ geschreven door de Efteling. Geïnspireerd door de dromen en doelen van de ploeg. Sander de Bruijn, ontwerper bij de Efteling, schreef een sprookje over geloof, dromen en doorzettingsvermogen. Het gaat over een klein fietsertje die onder een fonkelende sterrenhemel losraakt uit de draaimolen genaamd The Vélodrome en als in een droom uiteindelijk finisht op de Champs-Élysées. De sterrenhemel op het shirt weerspiegelt de krachtige dromen, geflankeerd door prachtige gouden details. Het gedachtegoed van de campagne is volledig en zichtbaar omarmd door alle partners.

De samenwerking met de Efteling bracht aan het licht dat vroeger in het park een fietsmolen stond waar je zelf in kon fietsen: De Vélodrome. Een attractie die speciaal hiervoor is teruggebracht naar het Anton Pieck Plein, dat dit jaar in het teken staat van een eerbetoon aan de grondlegger van de Efteling.

 / 

Jouw persoonlijke sterrenhemel

Het door AGU geproduceerde wielershirt zal deze zomer wekenlang schitteren onder de Franse zon en moet iedereen inspireren te durven dromen en deze na te jagen. Een bijzonder detail aan het shirt is dat het ruimte biedt om deze op een unieke manier persoonlijk te maken. Iedereen die voor maandag 1 mei een pre-order plaatst, heeft de mogelijkheid een persoonlijk moment toe te voegen, inclusief de bijbehorende sterrenstand. Een unieke mogelijkheid om een al waargemaakte of toekomstige droom te vereeuwigen op het shirt.

Renners van Team Jumbo-Visma glimmen van trots als het gaat over het nieuwe Tourshirt. Ook zij dragen een persoonlijke sterrenstand met zich mee naar de finish en zijn blij dat ze door het dragen van deze nieuwe Limited Edition wereldwijd mensen kunnen inspireren hun eigen droom na te jagen.

Björn Jeurissen, CEO van kledingpartner AGU: ”Met dit betoverende shirt hebben we samen met Team Jumbo-Visma en de Efteling weer een nieuw hoogtepunt bereikt. Niet alleen maken we het maatwerk voor de wielerploeg op een heel bijzondere manier voor iedereen beschikbaar, we inspireren ook nog eens nieuwe generaties om dromen op de fiets na te jagen. Naast het gepersonaliseerde design, is het shirt van het allerhoogste niveau. We hebben wederom het snelste shirt van het peloton ontwikkeld, waarbij renners kunnen rekenen op de beste technologie in combinatie met een prachtig ontwerp.”

Sander de Bruijn, ontwerper bij de Efteling: “Het is een droom en een eer om het wielershirt voor Team Jumbo-Visma te mogen ontwerpen voor de aankomende Tour de France. Het onderliggend thema: ‘Geloven in je Dromen’ is één van de allermooiste verhalen en boodschappen die we via dit ontwerp The Vélodrome: Ride your Dreams aan kinderen en alle toeschouwers van de aankomende Tour de France kunnen meegeven.”

Richard Plugge, algemeen directeur Team Jumbo-Visma: “De overwinning van de Tour de France vorig jaar was voor ons een langgekoesterde droom die werkelijkheid werd. We hebben onze droom verwezenlijkt door groot te durven dromen en daar een deadline aan te verbinden. We hopen met dit shirt iedereen over de hele wereld te inspireren om dromen na te jagen en daar voor te blijven gaan.

We zijn bij de Efteling uitgekomen omdat zij bij uitstek degene zijn die inspirerende dromen en verhalen kunnen omtoveren in pakkende en levende ontwerpen. We zijn erg trots dat we samen met onze kledingpartner AGU en de Efteling tot een prachtig verhaal en ontwerp zijn gekomen. We gaan dit shirt met veel trots dragen in de komende Tour de France en uiteraard ons uiterste best doen om onze dromen weer waar te maken.”

Gerelateerde updates