Profiel
VIP@HOME, hospitality in coronatijd

VIP@HOME, hospitality in coronatijd

Wat doe je in coronatijd als je niet met relaties naar de wielerkoers kunt? De unieke beleving van een wielerkoers bij de mensen thuisbrengen. Tenminste een beetje dan.

Afgelopen zondag stond de enige Nederlandse UCI World Tour klassieker op de planning, de Amstel Gold Race. 219,7 kilometer koers met 38 beklimmingen en in totaal 2785 hoogtemeters. De Limburgse heuvelklassieker speelde zich af op een circuit van ruim 16 kilometer tussen Valkenburg en Maastricht. De afloop is inmiddels bekend, twee overwinningen, zowel bij de mannen als de vrouweneditie. Prestaties waar we als Team Jumbo-Visma ontzettend trots op zijn.

In de aanloop naar de Amstel Gold Race verrasten we onze sponsorrelaties met een verrassingspakket vol met lekkere versnaperingen om de koers vanuit huis op een ontspannen manier mee te beleven. Een aantal fan-items maakten de beleving compleet, zodat ook de jongste fans thuis mee konden genieten (terwijl papa ontspannen op de bank koers keek). We maakten de totaalbeleving compleet door op de koersdag zelf een WhatsAppgroep te lanceren waarin we met ruim 150 relaties de dag beleefden. In de ochtend startten we met de Ladies Edition. Zou Marianne Vos het waar kunnen maken? We gaven een kijkje achter de schermen tijdens de wedstrijdbespreking vanuit de teambus en deelden beelden vanuit de koers. De ontlading in de groep was groot toen Marianne als eerste de finishlijn passeerde. Diverse video’s zorgden direct na de finish voor kippenvel bij alle deelnemers van de WhatsAppgroep.

"Corona noodzaakt tot creativiteit, maar zorgt daardoor ook voor nieuwe initiatieven die soms voor herhaling vatbaar zijn in de toekomst."

Daarna op naar de mannenkoers. Zouden zij de prestatie van Marianne en het team kunnen evenaren? Gedurende de middag namen we onze sponsorrelaties opnieuw mee in de koers met inside informatie vanuit de ploegleiderswagen aangevuld door input van ons kennispanel. Diverse experts, zowel uit ons team als van onze kledingpartner AGU en fietspartner Cervélo, namen deel aan het gesprek voor het beantwoorden van vragen en het delen van de laatste ontwikkelingen. Wederom ontplofte het gesprek toen Wout van Aert om half zes ’s middags als eerste over de streep kwam. Had hij nou gewonnen of toch niet? De spanning werd nog even opgebouwd, maar de middag eindigde in een ware euforie toen ook bleek dat de overwinning bij de mannen voor Team Jumbo-Visma was.

Corona noodzaakt tot creativiteit, maar zorgt daardoor ook voor nieuwe initiatieven die soms voor herhaling vatbaar zijn in de toekomst. Op deze wijze met de loyale en zeer betrokken sponsorgroep van Team Jumbo-Visma de koers beleven was uniek en smaakt wat ons betreft naar meer. Onze speciale dank gaat tevens uit naar onze partners Shimano en Parkhotel Valkenburg voor het ter beschikking stellen van mooie prijzen, want ook een stukje entertainment kon natuurlijk niet ontbreken tijdens deze succesvolle wielerdag. Drukkerij Altorffer was verantwoordelijk voor het logistieke traject en heeft ervoor gezorgd dat alle zeer mooi vormgegeven verrassingspakketten op tijd bij eenieder thuis zijn bezorgd.

Samen winnen was deze middag ook echt samen winnen en dat smaakt naar meer!

Gerelateerde updates