Zevende plaats voor Kooij bij rentree Teunissen in Hongarije

Olav Kooij heeft in de openingsetappe van de Ronde van Hongarije de zevende plaats behaald in de massasprint. Mike Teunissen keerde na een blessure terug in koers en reed zijn eerste wedstrijd van het seizoen.

De vijfdaagse wedstrijd startte met een etappe over 173 kilometer van Siófok naar Kaposvár. Op voorhand leek niets een massaspurt in de weg te staan. Drie vluchters probeerden daar verandering in te brengen, maar dit bleek tevergeefs.

Team Jumbo-Visma reed in de slotfase nadrukkelijk in de voorhoede van het peloton. Het was Teunissen die Kooij naar het front bracht. De jonge Nederlander mengde zich in de massasprint, met de zevende plaats als eindresultaat.

"Persoonlijk kan de manier waarop ik vandaag gereden heb mij wel bekoren. Het was fijn om weer in een peloton te rijden."

Mike Teunissen

Teunissen gaf na afloop te kennen dat het gevoel weer als vanouds was. “Een relatief rustige rit vandaag. Het was te verwachten dat er een groep met een aantal vluchters het grootste gedeelte van de dag voorop zou rijden. De finale was wel best hectisch. Desondanks kregen we het voor elkaar om Olav goed gepositioneerd te krijgen. Helaas raakte hij in de laatste meters voor de sprint mijn wiel kwijt en had ik zelf niet meer het overschot om mee te sprinten. Olav kwam wat opgesloten te zitten waardoor hij jammer genoeg pas zevende werd. Er had misschien een hogere klassering ingezeten. Persoonlijk kan de manier waarop ik vandaag gereden heb mij wel bekoren. Het was fijn om weer in een peloton te rijden. Op naar nieuwe kansen in de komende dagen”, besluit de Limburger.