Vos sprint naar vierde plek in eerste etappe Simac Ladies Tour

Marianne Vos is in de eerste etappe van de Simac Ladies Tour als vierde over de finish gekomen. Na een zenuwslopende laatste kilometer waarin twee koploopsters het peloton voor wisten te blijven, kwam Vos net te kort voor een podiumplaats. Ze verschuift daarmee naar de tweede plaats in het algemeen klassement.

De eerste etappe van de Simac Ladies Tour was een typische vlakke Hollandse etappe. Toch werd het dankzij het bochtige en open parcours, mede dankzij de stevige wind, een spannende wedstrijd. Op het lokale circuit in Hardenberg werd de achtervolging op de twee rensters van de vroege vlucht ingezet. Het duo was het peloton echter te slim af en streed onderling om de winst. De 34-jarige Vos kwam enkele seconden later als vierde over de streep. Ze verliest daarmee haar leiderstrui maar behoudt wel de leiding in het puntenklassement.

“Vandaag was een prima dag”, vertelt de Brabantse. “Wij hebben geen initiatief genomen in de achtervolging. Of het gat echt niet te dichten was, daar kunnen we dus niks over zeggen. Het is in ieder geval knap van de twee leidsters dat ze een voorsprong wisten te behouden. Lorena Wiebes was uiteindelijk simpelweg de snelste in de sprint van het peloton.”

“Het was vandaag een wedstrijd zonder een heel groot verhaal. Het was voor ons een prima dag met een goede uitslag”, beaamt ploegleider Marco Postma. “Er komen nog een paar hele mooie etappes aan waar we ons graag willen laten zien.”