Vos sprint naar eerste podiumplaats van het seizoen in GP Oetingen

Marianne Vos sprintte in de eerste editie van GP Oetingen naar de derde plaats. Het is voor de Nederlandse na haar debuut in Strade de eerste podiumplaats van dit seizoen.

De formatie onder leiding van racecoach Lieselot Decroix reed in Oetingen een sterke wedstrijd. Toen de koers brak zaten naast Vos ook Anna Henderson en Romy Kasper mee in de kopgroep van achttien. Na tien rondes over het plaatselijke parcours en de kasseienstroken was het Vos die de tweede podiumplaats van dit seizoen voor Team Jumbo-Visma Women wist te bemachtigen.

"Vooral het positioneren voor de kasseistroken maakte het heel zwaar."

Marianne Vos

“Als je sprint voor de overwinning ben je altijd teleurgesteld als dat niet lukt,” geeft Vos toe. “Tegelijkertijd hebben we met de ploeg een hele goede wedstrijd gereden. Het was een pittig rondje en vooral het positioneren voor de kasseistroken maakte het heel zwaar. Toen er twee rensters ontsnapten uit de kopgroep hebben Anna en Romy veel werk voor mij verricht. Ik denk dat we als team blij mogen zijn met dit resultaat.”

Racecoach Lieselot Decroix beaamt de reactie van haar kopvrouw. “Er moest tijdens deze wedstrijden goed gepositioneerd worden voor de kasseistroken en de klim. Onderlinge communicatie was daarvoor belangrijk en dat heeft het team goed opgepakt. Er zaten drie rensters van ons mee in de kopgroep richting de finale. Helaas waren er in de sprint twee net iets sneller. Dat we met het team voor de tweede keer op het podium staan deze week is een evengoed een knap resultaat.”