Vingegaard achtste in Clásica San Sebastián

Jonas Vingegaard is als achtste over de streep gekomen in de Clásica San Sebastián. De runner-up van de Tour de France zat mee in de achtervolgende groep. Ze strandden op iets meer dan een minuut van een kopgroep van vier die streed voor de zege.

In een kletsnatte Klasikoa reed Team Jumbo-Visma als blok een sterke wedstrijd. De ploeg was heel actief. Mede door de werken van Nathan Van Hooydonck werd de vroege vlucht ingelopen. Uiteindelijk reden er vier renners weg. Vingegaard werd in de finale nog ondersteund door Sam Oomen, maar meer dan een ereplaats zat er niet meer in.

“Het is mijn eerste wedstrijd na de Tour de France”, aldus Vingegaard. “Ik ben blij dat ik weer kan koersen. We reden als ploeg een sterke wedstrijd. Uiteraard had ik op meer gehoopt, maar meer dan een achtste plaats zat er vandaag niet in. In een van de afdalingen trokken ze vol door waardoor er gaten ontstonden door het natte wegdek. Die konden we helaas niet meer dichten. Ik heb mijn best gedaan. Achtste is geen slecht resultaat. Ik ben blij dat het nog goed zit met mijn vorm.”