Teunissen sprint naar derde plek in tweede etappe Noorwegen

Mike Teunissen is in de tweede etappe van de Ronde van Noorwegen als derde over de finish gekomen. Na een venijnige laatste kilometer kwam Teunissen net te kort voor de overwinning. Tobias Foss liet zich de gehele dag zien in de ontsnapping.

Na een aantal kilometer sprong Foss weg met vier andere renners. Het vijftal kreeg een kleine vier minuten voorsprong. Op vijftien kilometer van de meet was het gedaan met de ambities van Foss en zijn medevluchters.

Op hetzelfde moment verdween de controle in het peloton. Een groep van vijftien renners probeerde weg te geraken, maar dat feest ging niet door. Chris Harper bracht Teunissen in een goede positie tot aan de laatste kilometer. Na een lange oplopende sprint eindigde hij als derde.

"Ik hoopte stiekem op meer."

Mike Teunissen

Teunissen kijkt met gemengde gevoelens terug op zijn podiumplaats. “Ik hoopte stiekem op meer. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat de concurrentie vandaag weer op de afspraak was. Jammer genoeg zat er daarom voor mij dus niet meer in vandaag. De focus gaat nu op de etappe van morgen. Dan ga ik weer strijden voor de overwinning. Vooraf was het niet het plan om een kort klassement te rijden. De bedoeling is dat ik me vooral richt op het winnen van ritten. Uiteindelijk zullen we bezien wat voor klassement daar uit voort komt”, stelt Teunissen.

"Na een periode van rust probeer ik hier het wedstrijdritme weer te hervinden."

Tobias Foss

“Het was voor zowel het team als voor mij persoonlijk een mooi gegeven dat ik vandaag deel uitmaakte van de kopgroep”, vertelt Foss. “De andere ploegen kijken met een schuin oog naar ons en verwachten dat wij het heft in handen nemen. Vandaag ontstond er een andere situatie. Persoonlijk gezien gaat het met mij de goede kant op. Na een periode van rust probeer ik hier het wedstrijdritme weer te hervinden. De vorm is nog niet zoals het hoort te zijn, maar ik voel dat ik langzaamaan steeds sterker word. Ik kijk uit naar de komende twee ritten.”