Teunissen als derde op eindpodium Ronde van Denemarken

Mike Teunissen is met de zesde plaats in de tijdrit opgeklommen naar de derde stek in het eindklassement van de Ronde van Denemarken. De Limburger verzilverde daarmee op de slotdag zijn sterke optreden in de Scandinavische wedstrijd. Edoardo Affini noteerde de vierde tijd in de race tegen de klok.

Teunissen ziet zichzelf uiteindelijk terug als de nummer zes van deze tijdrit. Affini noteerde lang de snelste tijd, maar moest op het eind toestaan dat drie renners hem voorbij staken. Tim van Dijke noteerde eveneens een verdienstelijke tijd. De renner van Team Jumbo-Visma Academy eindigde de chronorit als nummer elf.

"Ik denk dat ik er het maximale heb uitgehaald."

Mike Teunissen

Teunissen toonde zich na afloop een tevreden persoon. “Dit is absoluut een mooi resultaat. Ik kwam hier met de insteek om Dylan te helpen in de sprint. Op de eerste dag boekten we al gelijk een mooi succes. Deze week diende zich de kans aan om voor een kort klassement te gaan. Ik denk dat ik er het maximale heb uitgehaald. De derde plaats achter twee sterke jongens, daar kan ik zeker mee leven. Dit smaakt naar meer.”

"Ik voel dat ik een goede vorm nader. Het is nu zaak om de puntjes op de i te zetten."

Edoardo Affini

Affini, die in tegenstelling tot zijn concurrenten zijn race tegen de klok afwerkte op een nat wegdek, kijkt met gemengde gevoelens terug. “Voor mijn gevoel heb ik hard gereden. De weersomstandigheden waren vandaag niet in mijn voordeel. Ik wil het absoluut niet als excuus gebruiken. De Ronde van Denemarken was mijn eerste wedstrijd na een hoogtestage. Ik voel dat ik een goede vorm nader. Het is nu zaak om de puntjes op de i te zetten. Ik zit in de tijdritten dicht tegen een goed resultaat aan. Ik ben er van overtuigd dat er nog wel iets voor mij in het vat zit”, stelt de gemotiveerde Italiaan.

"We kunnen terugkijken op een mooie week hier in Denemarken."

Jan Boven

“We kunnen terugkijken op een mooie week hier in Denemarken”, voegt ploegleider Jan Boven daar aan toe. “In rit één waren we al succesvol met Dylan. Vervolgens hebben we bijna iedere dag wel mee gedaan voor de dagoverwinning. Dat resulteert onder andere in een derde plek voor Mike in het klassement. Ook de jongens van ons Development Team hebben zich van hun beste kant kunnen laten zien. We sluiten deze week met een goed gevoel af.”