Teleurgestelde Van Aert eindigt achtste in Gent-Wevelgem

Wout van Aert is als achtste geëindigd in Gent-Wevelgem. De renner van Team Jumbo-Visma reed constant voorin, maar miste in de laatste kilometers de beslissende aanval. Daardoor sprintte hij niet mee voor de overwinning. Mike Teunissen reed ook een sterke wedstrijd en kwam als achttiende over de finish.

Team Jumbo-Visma reed de gehele wedstrijd van voren. Op vijftig kilometer van de meet trok een groep met Teunissen ten aanval, waarna Van Aert in een achtervolgende groep de oversteek probeerde te maken. Op de laatste passage van de Kemmelberg trok de Belg de gashendel open en reed hij in één keer het gat dicht naar de kop van de koers. In de laatste kilometers ontsnapte er een groep met drie renners. Mads Pedersen maakte snel de oversteek en trok aan het langste eind.

Van Aert reageerde na afloop teleurgesteld: “Het was een harde koers. We reden zoals verwacht in een klein groep naar de finale. Ik had goede benen en denk dat ik bij de beste renners in de wedstrijd behoorde. Ik heb gereden om de koers te winnen, maar ik kreeg geen vrijheid. Ik wist dat ik in de sprint een kans had, maar kon niet op alle aanvallen reageren. Op het eind moest ik gokken. Jammer genoeg pakte ik geen prijs. Ik had goede benen en heb deze kans gemist.”

Ploegleider Arthur van Dongen zag een sterke ploeg: “We hebben in de finale goed gereden en hadden constant de controle. Dat is iets wat we vooraf graag wilden. Helaas kon Timo Roosen net niet mee met het groepje daarachter en verloren we Amund Jansen door een lekke band op een slecht moment. We wisten dat er aanvallen gingen komen. Mike heeft twee keer een aanval gepareerd, waarna Wout over kon nemen en een sterke finale reed. Helaas wint de sterkste niet altijd.”