Team Jumbo-Visma Women ziet af in zware bergetappe Vuelta

In de tweede etappe van de Ceratizit Challenge by la Vuelta kreeg Team Jumbo-Visma het vandaag niet cadeau. De rensters beten zich vast in de zwaarste rit uit deze meerdaagse koers, maar konden het verschil niet maken. Amber Kraak en Anouska Koster finishten net buiten de top twintig.

Team Jumbo-Visma ging vandaag met slechts vier rensters van start. Karlijn Swinkels en Aafke Soet zijn beiden niet fit en moesten de wedstrijd helaas verlaten.

De etappe van 105 kilometer rondom het Spaanse Colindres serveerde de rensters vijf pittige beklimmingen, waarvan twee uit de eerste categorie.

Al snel wisten twee rensters te ontsnappen. Halverwege de wedstrijd hadden zij hun voorsprong uitgebouwd tot ruim tweeënhalve minuut. Daarachter voerde Movistar het tempo aan in het peloton. Team Jumbo-Visma-rensters Koster en Kraak volgden beiden, totdat op zo’n dertig kilometer voor de finish Annemiek van Vleuten haar snelheid opschroefde. Koster en Kraak moesten lossen en belandden in de derde groep.

"We gingen voor een topvijftienklassering vandaag. Dat hebben we helaas niet gered"

Racecoach Carmen Small

Race coach Carmen Small is tevreden over de inzet van haar ploeg, maar enigszins teleurgesteld over het resultaat.
“We gingen voor een topvijftienklassering. Dat hebben we helaas niet gered. Amber en Anouska hebben alles gegeven, maar de klimmetjes waren gewoonweg te lang. De meiden hebben enorm hun best gedaan, maar hadden blijkbaar de benen niet. Gelukkig hebben we nog drie dagen voor de boeg. Morgen gaan we er weer voor.”

Ceratizit Challenge by La Vuelta

Stage 2