Team Jumbo-Visma Women behoudt top tien in klassement Festival Elsy Jacobs

In de eerste etappe van Festival Elsy Jacobs zijn Karlijn Swinkels en Riejanne Markus naar de respectievelijk zevende en negende plaats gesprint. Daarmee behielden de rensters van Team Jumbo-Visma hun top tien positie in het algemeen klassement.

Na een sterk optreden in de proloog toonde de vrouwenformatie van Team Jumbo-Visma zich in de eerste etappe van de Luxemburgse wedstrijd wederom van voren. In de heuvelachtige etappe koos het team er al vroeg voor om aanvallend te koersen. Nadat twee rensters uit de vroege vlucht in de laatste tien kilometer werden gegrepen door het peloton, werd er door Markus nog een laatste aanvalspoging gedaan. Uiteindelijk eindigde de wedstrijd in een sprint.

"We gaan morgen alles op alles zetten om nog verder op te schuiven in het klassement."

Karlijn Swinkels

“We wilden de koers hard maken,” vertelde Swinkels. “Iedereen deed wat ze moesten doen en dat maakte het een fantastisch mooie koers om te rijden. We hebben een sterk team op de klimmetjes en dat konden we vandaag duidelijk merken. Dit biedt dan ook veel kansen voor morgen. Dan gaan we alles op alles zetten om nog verder op te schuiven in het klassement.”

Ceratizit Festival Elsy Jacobs

Stage 1