Team Jumbo-Visma valt net naast podium in Ronde van Drenthe

Team Jumbo-Visma heeft als team een sterke wedstrijd gereden in de Ronde van Drenthe, maar kwam net tekort voor een podiumplaats. Timo Roosen finishte als vierde, Mick van Dijke eindigde op de zesde plaats.

Op de keienstroken in het begin van de wedstrijd werd al vrij snel een kopgroep gevormd. De drie renners van de vlucht van de dag kregen een maximale voorsprong van vijf minuten. De VAM-berg moest vijf keer beklommen worden en de eerste twee beklimmingen zorgden al direct voor splitsingen in het peloton.

Timo Roosen, Pascal Eenkhoorn, Mick van Dijke en Rick Pluimers zaten steeds in de eerste groep. Op de laatste keer VAM-berg kozen Roosen en Van Dijke samen met vier andere renners voor de aanval. Zij streden onderling voor de zege.

"Onze mannen waren zeker bij de beteren. Het was fantastisch dat we met vier mee zaten en daardoor is het extra zuur dat we het niet konden afmaken."

ploegleider Robert Wagner

Volgens ploegleider Robert Wagner is alles volgens plan verlopen. “We waren misschien wel de sterkste ploeg in koers, maar we hebben niet gewonnen. De jongens hebben zich goed aan het plan gehouden. In begin speelde de wind heel erg in het nadeel, waardoor we pas vanaf de eerste beklimming van de VAM-berg koers wilden maken. Dat hebben we goed gedaan en zo kwamen we met vier renners in een kopgroep van vijftien. Daarin zat met Hofstetter wel een snelle man mee, met wie we niet naar de finish wilden. Het is zuur dat we met zoveel renners in de kopgroep zaten en dat de beste dan vierde eindigt.”

Wagner vindt dat zijn renners niks te verwijten is. “Iedereen heeft alles gegeven. Timo en Mick hebben geprobeerd wat ze konden, maar geraakten niet weg en liepen dan tegen een sterke counter van Van Gestel aan. Onze mannen waren zeker bij de beteren. Het was fantastisch dat ze met vier mee zaten en daardoor is het extra zuur dat we het niet konden afmaken. We hebben koers gemaakt en de renners waren sterk als groep.”

Albert Achterhes Profronde van Drenthe

One day race