Team Jumbo-Visma sprint niet mee in tweede etappe Ronde van Wallonië

Team Jumbo-Visma wist na een gecontroleerde wedstrijd op het Circuit van Zolder niet mee te strijden om de etappewinst in de massasprint. Dylan Groenewegen eindigde op de vijftiende plaats maar behoudt de leiding in het algemeen klassement. Fabio Jakobsen ging er met de dagwinst vandoor.

De tweede etappe werd aanvankelijk geannuleerd in verband met de hevige regenval in en rond de startplaats Verviers. Een dag van tevoren werd bekend gemaakt dat er alsnog een alternatief was gevonden om de rit door te laten gaan. De renners mochten op het Circuit Zolder 120 kilometer afleggen in dertig rondes van vier kilometer. De rit bevatte daarnaast ook drie bonificatiesprints die meetelden voor het algemeen klassement.

De renners van Team Jumbo-Visma reden het grootste gedeelte van de wedstrijd op kop van het peloton en hielden de wedstrijd onder controle. In de nerveuze slotfase kon Groenewegen uiteindelijk niet mee sprinten voor het eremetaal. “Natuurlijk baal ik ervan dat ik niet mee heb kunnen sprinten,” blikt Groenewegen terug op de tweede etappe. “We moeten nu met de ploeg weer gaan kijken hoe we het de volgende keer beter kunnen doen. Het ligt niet aan de benen, dat zagen we gisteren. Vandaag viel alles net niet op zijn plek. Ik heb zelf niet gewonnen, maar het is Fabio enorm gegund. We hebben beiden een moeilijke tijd gehad en dat hij nu weer wint, daar kunnen we alleen maar veel bewondering en respect voor hebben. Ik ben blij om weer tegen hem te kunnen rijden."

"Vandaag viel alles net niet op zijn plek."

Dylan Groenewegen

"Wat gisteren heel goed lukte, lukte vandaag niet,” vult ploegleider Addy Engels aan. “De finale was heel chaotisch en het lukte niet om een trein voor Dylan op te zetten, waardoor hij ook nooit aan sprinten toe kwam. Persoonlijk ben ik wel blij dat Fabio ook zijn zegen te pakken heeft, de dag na die van Dylan. Mooie symboliek en hopelijk gaan ze samen nog veel winnen."