Team Jumbo-Visma sluit na bewogen week Ronde van Polen af

Team Jumbo-Visma heeft de Ronde van Polen afgesloten met een achtste plek in het algemeen klassement voor Jonas Vingegaard. De Poolse rittenkoers werd overschaduwd door een zware valpartij tijdens de eerste etappe, waarbij Dylan Groenewegen betrokken was.

Ploegleider Frans Maassen geeft aan dat de zware crash tijdens de openingsrit er heeft ingehakt bij zijn ploeg. “Die val en de gevolgen daarvan zijn natuurlijk een nachtmerrie. Zowel bij onze renners als stafleden is dit hard aangekomen. We hopen met heel ons hart dat Fabio Jakobsen goed herstelt. Dat is voor nu het allerbelangrijkst. Uiteraard hoop ik ook dat het goedkomt met Dylan. Hij heeft het erg zwaar met wat er is gebeurd. Het raakt ons allemaal enorm.”

De oud-renner vervolgt: “Ik vond het fijn om te zien dat onze ploeg de draad toch weer oppikte na die dramatische gebeurtenis. We hebben ons een dag afzijdig gehouden en daarna hebben we weer aanvallend gekoerst. Jonas mag zeker blij zijn met zijn plek in de top tien van het eindklassement. Dat hij goed meedeed in dit sterke deelnemersveld, geeft hem veel moraal voor de volgende wedstrijden. Vandaag slingerde Jos van Emden zijn brommer nog een keer aan en ons jonge talent Tobias Foss eindigde uiteindelijk in de top twintig tijdens zijn World Tour-debuut. Dat zijn toch de lichtpuntjes tijdens deze emotionele week.”