Team Jumbo-Visma ondanks strijdlust niet op podium in Binche

Team Jumbo-Visma is er in de vierendertigste editie van Binche-Chimay-Binche niet in geslaagd een podiumplaats te behalen. Dylan Groenewegen spurtte naar de negende plek.

De Mémorial Frank Vandenbroucke, zoals de wedstrijd ook wordt genoemd, startte rond het middaguur in regenachtige omstandigheden. Nadat een kopgroep van zeven renners na tientallen kilometers haar kans eindelijk schoon zag, kwam de vaart er ook in het peloton in. Timo Roosen en Nathan Van Hooydonck moesten na eerdere inspanningen de meute laten gaan. Met een gereduceerd aantal zette het peloton de jacht op de vluchters in.

Nadat alle vluchters gegrepen waren, maakten de renners zich op voor de verraderlijke slotkilometer met daarin in een kasseienklim. Het was voormalig Team Jumbo-Visma-renner Danny van Poppel die er knap met de zege vandoor ging.

"Een koers zoals afgelopen zondag gaat je niet in de koude kleren zitten."

Mike Teunissen

Mike Teunissen sprak van een erg zware wedstrijd. Hij kampte, niet als enige, nog met de naweeën van Parijs-Roubaix. “Ik had wat last van mijn tenen en mijn knie na een val afgelopen zondag. Helaas moesten Nathan en Timo het peloton laten gaan. Voor de rest was het vooral aanklampen. Een koers zoals afgelopen zondag gaat je niet in de koude kleren zitten. Desondanks hebben we ook vandaag weer alles gegeven. Op het eind hebben we geprobeerd de sprint voor Dylan voor te bereiden. Helaas waren anderen vandaag sterker. Het is nu zaak om te herstellen van deze koersen. Zondag wacht met Parijs-Tours mijn laatste koers van dit seizoen”, sluit Teunissen af.

"Aan de inzet heeft het niet gelegen."

Frans Maassen

Ploegleider Frans Maassen kon zijn renners niets verwijten. “De wil was er absoluut, maar de benen werkten vandaag niet mee. We zoeken niet naar excuses, maar het is lastig om binnen anderhalve dag hersteld te zijn van de voorgaande slopende koers. Voor sommige jongens was uitrijden vandaag het maximaal haalbare. Deze bagage nemen we weer mee naar de volgende wedstrijd. Ik ben trots dat de jongens vandaag alles hebben gegeven. Aan de inzet heeft het niet gelegen.”

Binche - Chimay - Binche / Mémorial Frank Vandenbroucke

One day race