Team Jumbo-Visma komt in De Panne niet aan sprinten toe

Team Jumbo-Visma heeft in de Vlaamse semiklassieker Oxyclean Classic Brugge-De Panne geen aansprekend resultaat kunnen behalen. De geel-zwarte formatie hield sprinter David Dekker gedurende de wedstrijd goed van voren, maar in de hectische massasprint kon de neoprof geen vuist maken.

Een dertigtal kilometer na de start in Brugge kozen zes renners de vroege aanval. De kopgroep werd door het aanstormende peloton tijdens de tweede passage van De Moeren ingerekend. De Moeren, de open vlakte rondom Veurne waar de wind een vrije rol heeft, zorgde iedere passage voor de nodige stress in het peloton. Team Jumbo-Visma liet zich meermaals aan de kop gelden, maar kon samen met de andere ploegen het peloton niet doen breken. Buiten wat speldenprikjes raakte in de slotkilometers niemand echt weg. De verwachte massasprint in De Panne werd een prooi voor de Ier Sam Bennett.

"Deze wedstrijd was vandaag een echte sprinterskoers, waar het vorig jaar een echt slagveld was."

Ploegleider Jan Boven

Ploegleider Jan Boven zag een hectische koers: “We wisten dat het in De Moeren op waaiers kon uitdraaien. De eerste passage hebben we wat geprobeerd en waren we attent, maar er was in de volgende passages te weinig wind om het echt op de kant te trekken. Vervolgens hebben we geprobeerd David in stelling te brengen voor de sprint. Dat pakte niet helemaal uit zoals we hadden gehoopt. We mikten toch wel op een betere uitslag, maar sommigen jongens zijn net terug van een hoogtestage en misten vandaag misschien wat koershardheid.”

Boven kijkt alvast reikhalzend uit naar de komende Vlaamse klassiekers. “Ik denk dat we prima in orde zijn. Met Wout krijgen we onze kopman er dan natuurlijk bij. Deze wedstrijd was vandaag een echte sprinterskoers, waar het vorig jaar een echt slagveld was. De komende wedstrijden zullen weer heel anders verlopen.”