Team Jumbo-Visma kan goed begin in Parijs-Tours niet doortrekken

Team Jumbo-Visma heeft geen stempel kunnen drukken op de finale van Parijs-Tours. De geel-zwarte formatie van Arthur van Dongen miste door pech de slag op de venijnige beklimmingen en gravelstroken. Jos van Emden was uiteindelijk op de twintigste plaats de best geklasseerde renner van de ploeg.

Team Jumbo-Visma begon nochtans goed aan de wedstrijd. Gijs Leemreize was de eerste aanvaller van de dag. Hij kreeg twee renners met zich mee. De drie kregen een maximale voorsprong van meer dan zeven minuten. Door de wind verdween die voorsprong ook snel weer. In de heuvel- en gravelzone brak de koers volledig open. Alleen Van Emden kon in de finale mee met een achtervolgende groep. Arnaud Démare won de wedstrijd in eigen land.

“We hebben als ploeg een betere koers gereden dan dat de uitslag doet vermoeden”, aldus ploegleider Van Dongen. “We zaten als ploeg best goed in de wedstrijd, maar we kenden de nodige pech en lekke banden op cruciale momenten. Toen het peloton in stukken brak door de wind hadden we alleen Jos en Michel Hessmann mee met de eersten. Dat was niet goed. Daar hadden wel een of twee man meer bij mogen zitten. Gelukkig kwam het allemaal weer samen. In de zone van de waarheid verloren we Timo al snel met twee lekke banden, gevolgd door Pascal waardoor we alleen Jos nog vooraan hadden zitten. Dat is jammer, want zowel Timo als Pascal voelde zich goed.”