Swinkels behoudt tweede plaats in algemeen klassement Simac Ladies Tour

Team Jumbo-Visma reed vandaag opnieuw een sterke wedstrijd in de Simac Ladies Tour. Karlijn Swinkels finishte in de massasprint als zesde. Ze behoudt haar tweede plaats in het algemeen klassement. Ook mag Swinkels morgen wederom starten in de bolletjestrui.

Ploegleider Carmen Small zag dat het tempo in het peloton relatief laag lag vandaag. “Pas in de laatste twintig kilometer ging de snelheid omhoog. We wisten dat het een massasprint zou worden, dus daar hadden we ons op voorbereid. Karlijn werd zesde en dat is een mooi resultaat. We willen in de komende dagen graag meer podiumplekken behalen, maar het was een prima wedstrijd.”

Ook vandaag waren er weer een paar kleine valpartijen in het peloton. In tegenstelling tot gisteren waren daar geen rensters van Team Jumbo-Visma bij betrokken. “Gelukkig niet. En fijn dat Noemi (Rüegg) en Riejanne (Markus) zich vandaag weer goed voelden. Riejanne heeft weliswaar een achterstand in het klassement, maar het spel is nog lang niet gespeeld”, meent Small.

"We willen in de komende dagen graag meer podiumplekken behalen"

Carmen Small

De race coach kijkt uit naar de komende dagen. “De tijdrit gaat heel belangrijk worden. Wellicht dat Riejanne daar tijd kan terugwinnen. Ook Anna (Henderson) en Karlijn kunnen een goede tijdrit rijden en staan op dit moment hoog in het klassement.”

Morgen staat de laatste sprintrit van deze zesdaagse etappekoers op het programma. Ook zijn er weer punten voor de bolletjestrui te verdienen. Small: “De bolletjestrui was in eerste instantie niet ons doel, maar wellicht dat we er morgen weer voor gaan met Karlijn.”