Sterk optreden Team Jumbo-Visma Women in Healthy Ageing Tour

Team Jumbo-Visma Women heeft de Healthy Ageing Tour afgesloten met een knappe opvoering in de laatste etappe op en rond de VAM-berg. De vrouwenploeg zag hun sterke optreden bevestigd worden met een achtste plaats voor Teuntje Beekhuis en een tiende plaats voor Anna Henderson in het eindklassement.

Na een snelle start van de wedstrijd was het Henderson die mee zat met de vroege ontsnapping. Terwijl het peloton op het loodzware parcours steeds verder werd uitgedund wist de kopgroep tot vijfentwintig kilometer voor de streep stand te houden. De laatste rondes richting de finish werd een slijtageslag voor de overgebleven rensters. Op de laatste klim richting de top van VAM-berg finishten Beekhuis en Henderson samen met Romy Kasper uiteindelijk net buiten de top tien.

"Het was echt een afvalrace."

Teuntje Beekhuis

“Ik blijf mezelf ontdekken en verrassen,” vertelt Beekhuis. “Het was vandaag een super hectische etappe waarbij positionering heel belangrijk was. Elke ronde werd het peloton een stukje kleiner wanneer we de VAM-berg passeerden. Het was echt een afvalrace. Anna was al vroeg in de wedstrijd met een groepje weggesprongen, en het leek er lang op dat het groepje het ging halen. We hebben elkaar als team zoveel mogelijk opgezocht om zoveel mogelijk voorin te zitten. Het was echt een slopende race. Ik had drie soigneurs nodig om mijn jasje aan te krijgen bij de finish, zo koud was het.”

Racecoach Marco Postma is zeer te spreken over de resultaten van zijn ploeg: “We hebben afgelopen dagen echt als team gereden en dat was voor ons het belangrijkste doel. We hebben samen plannen gemaakt en na elke etappe goed geëvalueerd. Iedereen had een vrije rol maar dat we uiteindelijk zo sterk rijden als team, dat zeker een mooi resultaat.”

Healthy Ageing Tour

Stage 3