Onfortuinlijk Team Jumbo-Visma finisht buiten top tien in Parijs-Roubaix

Team Jumbo-Visma Women zal zich de tweede editie van Parijs-Roubaix Femmes niet herinneren als een succesvolle editie. Nadat de ploeg enkele uren voor de start een bittere pil moest slikken omdat Marianne Vos niet kon starten, bleef het team pech ook ín de wedstrijd niet bespaard.

Vos testte enkele uren voor de start van de koers positief op het coronavirus. De runner-up van de 2021-editie kon zo geen gooi doen naar de winst in een wedstrijd die zij al enkele maanden had omcirkeld in haar agenda. Team Jumbo-Visma toonde zich echter strijdbaar en besloot zich niet te verschuilen in de koers.

Op de vele kasseienstroken reden onder anderen Romy Kasper en Teuntje Beekhuis goed van voren. Coryn Labecki en Kasper kregen onderweg te maken met lekke banden. Het dwong hen de achtervolging in te zetten op een peloton waarin het tempo de gehele middag hoog lag. Elisa Longo Borghini won de race. Beekhuis, Kasper en Labecki eindigden na de nodige inspanningen allen in de top vijfentwintig.

“Het zat vandaag niet mee”, vertelt Labecki na afloop. “Ik heb drie keer lek gereden. Ik voelde me goed voor de start, maar ik had te veel pech. Ik wilde voor de winst te gaan, maar het pakte anders uit. Dit soort dagen zit er helaas ook tussen. Ik ben blijven vechten om een goed resultaat te halen. Dat geldt denk ik voor de hele ploeg.”

"Ik ben blijven vechten om een goed resultaat te halen."

Coryn Labecki

Race coach Lieselot Decroix doet uit de doeken wat het aangepaste raceplan was. “We wilden attractief koersen. We probeerden mee te zitten in eventuele ontsnappingen. Het was een hectische wedstrijd. Na de materiaalpech van enkele rensters reden we een beetje achter de feiten aan. Het niet-starten van Marianne voelde als een jasje dat we uit moesten doen. De rensters hebben vechtlust getoond vandaag en zich terug in de wedstrijd geknokt, maar op het beslissende moment in de wedstrijd waren we nu niet bij machte om te volgen”, sluit Decroix af.

Paris-Roubaix Femmes

One day race