Leerzame dag Team Jumbo-Visma in Giro dell’Emilia

Team Jumbo-Visma heeft een leerzame Giro dell’Emilia achter de rug. De wedstrijd werd gekleurd door een aanvallende Rick Pluimers. In de finale kon ook debutant Thomas Gloag lang met de besten mee. Uiteindelijk eindigde de Italiaanse eendagskoers zonder topuitslag voor de geel-zwarte formatie.

“We hadden geen specifieke kopman vandaag. Hierdoor was iedereen vrij om voor eigen kans te gaan”, vertelt ploegleider Addy Engels. Uiteindelijk liet Rick Pluimers al vroeg aan zijn ploegleider zien zijn kans te willen grijpen. “Rick had ambitie om in de kopgroep te zitten vandaag. Dat lukte, dus dat was mooi.”

Nadat Pluimers teruggegrepen was werd het een afvalkoers op de zware plaatselijke rondes, zo zag ook Engels. “Deze wedstrijd is enorm lastig. Ook gezien het sterke deelnemersveld. Op de plaatselijke rondjes moesten de jongens allemaal een eigen gevecht uitvechten om erbij te blijven. Uiteindelijk kwamen we tekort voor een uitslag, maar hebben de jonge jongens het echt wel goed gedaan.”

"Als stagiair en als jonge renner voor het eerst op dit niveau rijden en zeventiende worden is knap."

Addy Engels

Opvallende naam aan het vertrek was die van Tom Gloag. De renner, die volgend jaar in dienst treedt van de Nederlandse formatie, maakte vandaag als stagiair zijn debuut in het shirt van Team Jumbo-Visma en deed dat met verve. De jonge Brit kon lang mee en werd zeventiende.

Dat oogstte lof van zijn ploegleider. “Als stagiair en als jonge renner voor het eerst op dit niveau rijden en zeventiende worden is knap. Dat is heel veelbelovend voor de toekomst”, aldus Engels.

Giro dell'Emilia

One day race