Koster rijdt naar podiumplek in eerste rit Tour de la Semois

Anouska Koster is in de eerste van twee etappes van de Tour de la Semois als derde geëindigd. De Nederlandse moest in de sprint van een gereduceerd peloton het onderspit delven tegen Lotte Kopecky en Floortje Mackaij.

Teuntje Beekhuis koos gedurende de etappe de aanval en zat samen met een zevental andere renners lang in een voorste groep. Op vijf kilometer van de finish moest de groep toestaan dat enkele rensters, waaronder Koster, aansluiting vonden bij de kop van de wedstrijd. In de sprint was het vervolgens Kopecky die aan het langste eind trok.

"Dit is een resultaat waar we voor vandaag tevreden mee kunnen zijn."

Lieselot Decroix

Ploegleidster Lieselot Decroix was na afloop te spreken over het optreden van haar team. “We hadden vooraf een plan gemaakt. De rensters hebben dit stuk voor stuk goed uitgevoerd. We zaten gelijk goed in de wedstrijd, waardoor we op allerlei situaties konden anticiperen. Teuntje zat lang in de voorste groep van de wedstrijd. Vervolgens sloten een aantal andere rensters, waaronder Anouska, aan. Uiteindelijk eindigt zij als derde in de sprint. Dat is een resultaat waar we voor vandaag tevreden mee kunnen zijn.”