Jumbo-Visma Women met twee rensters in toptien Omloop van Borsele

Team Jumbo-Visma Women heeft in de Omloop van Borsele geen onuitwisbare indruk achter kunnen laten. In de wedstrijd over Zeeuwse wegen bleef de op voorhand verwachte wind uit, waardoor de koers lange tijd niet echt wilde ontbranden. Linda Zanetti soleerde naar de winst. Noemi Rüegg (zevende) en Nienke Veenhoven (tiende) sprintten vlak daarachter om de eer.

Voor renster Rosita Reijnhout betekende de wedstrijd in ‘s-Heerenhoek een koers op bekend terrein. De renster van Zeeuwse origine koerste in haar achtertuin. “Het was gaaf om langs de kant veel bekende gezichten te zien. Dat geeft altijd een extra speciaal gevoel. Je wil jezelf tonen, al had de wedstrijd van vandaag niet veel spectaculairs in zich”, vertelt de 19-jarige coureur.

"Op het eind misten we net de slag"

Rosita Reijnhout

“De wind bleef uit, waardoor ons plan om de koers al vroeg hard te maken niet echt uit de verf kwam”, verklapt Reijnhout het vooraf bedachte strijdplan. “Het was een chaotische koers met veel valpartijen. Het belangrijkste van vandaag was het positioneren en de samenwerking. Ik denk dat we beide onderdelen wel goed hebben uitgevoerd. Op het eind misten we net de slag, waardoor we niet meestreden voor de winst. Nienke en Noemi raakten daarna wat ingesloten bij de sprint, waardoor we genoegen moeten nemen met een zevende plaats als beste resultaat. Ondanks dat er misschien meer had ingezeten, trekken we ook uit deze koers lessen. Die bagage nemen we weer mee in de richting van de komende doelen.”

Rosita Reijnhout

EPZ Omloop van Borsele