Geen hoofdrol in Dwars door Vlaanderen voor Team Jumbo-Visma

Team Jumbo-Visma heeft in een snelle editie van Dwars door Vlaanderen geen rol aan het front van de wedstrijd kunnen spelen. Na de hectische openingsfase werd het team getroffen door pech, waarna de geel-zwarten achter de feiten aan moesten rijden.

In het eerste koersuur legden de renners ruim vijftig kilometer af. Pogingen van Christoph Pfingsten om mee te zitten in de ontsnapping draaiden op niets uit.

Ploegleider Arthur van Dongen sprak na afloop heldere taal. “Het was een heel snelle koers. In het begin hadden we het plan om met Pfingsten een renner in de kopgroep mee te sturen. Hij heeft het een aantal keren geprobeerd. Door het hoge tempo lukte dit echter niet. In de aanloop naar de tweede beklimming van de Kluisberg kwam Maarten ten val. Gelukkig valt de schade mee. Daarna valt Olav. Edoardo Affini heeft vervolgens op hem gewacht. Door deze samenloop van omstandigheden was de ploegtactiek enigszins ontregeld. Zo speelden we helaas een aantal mannen kwijt, die zich ook niet goed genoeg voelden om het geweld op de diverse beklimmingen te overleven.”

"Door de samenloop van omstandigheden was de ploegtactiek enigszins ontregeld."

Arthur van Dongen

Ondanks de onfortuinlijke race was er nog wel een lichtpuntje in de persoon van Pascal Eenkhoorn. “Hoewel Pascal zich de afgelopen dagen niet top voelde, heeft hij zich vandaag knap terug weten te vechten in de wedstrijd. Uiteindelijk finisht hij nog in de groep die reed voor plaats twee. Dat vind ik het meest in het oog springende van deze dag. Op naar zondag, dan wacht de volgende uitdaging op ons”, besluit Van Dongen.

Dwars door Vlaanderen - A travers la Flandre ME

One day race