Fisher-Black prolongeert Nieuw-Zeelandse beloftentitel tijdrijden

Finn Fisher-Black is opnieuw de Nieuw-Zeelands kampioen tijdrijden bij de beloften. Het is voor de negentienjarige renner van Jumbo-Visma Development Team de derde nationale titel in zijn carrière.

De tijdrit over 44,2 kilometer werd door Fisher-Black uiteindelijk gewonnen met meer dan een minuut voorsprong. Hij noteerde daarmee ook de snelste tijd van de dag. Bij de elite leek George Bennett goed op weg naar de zege, maar hij moest uiteindelijk genoegen nemen met de tweede plaats. Hij strandde op slechts 0,7 seconde van de winnaar Aaron Gate.

“De wedstrijd ging bijna perfect vandaag”, vertelt Fisher-Black. “Het was de langste tijdrit die ik ooit in mijn leven heb gereden en het was een zwaar parcours met heuvels en veel wind. Ik wist dat ik een goed tempo moest rijden, waarbij ik nog genoeg energie over zou houden voor de laatste kilometers. Het was een mooie bonus dat ik ook nog de snelste tijd van de dag reed.”

Aanstaande zondag wordt de wegwedstrijd verreden. Daarin zullen beide renners opnieuw strijden voor de nationale titel.