Roosen en Lindeman in top tien Dwars door het Hageland

Timo Roosen en Bert-Jan Lindeman zijn als zevende en achtste gefinisht in Dwars door het Hageland. De twee renners van Team Jumbo-Visma kwamen tekort voor een plek op het podium. Pascal Eenkhoorn liet zich in de finale veelvuldig van voren zien.

De wedstrijd over onverharde wegen met finish op de Citadel van Diest brak vroeg open. De snelheid lag hoog en de aanvallen volgden elkaar op. De voltallige ploeg onder leiding van Jan Boven stelde zich de gehele wedstrijd aanvallend op. Met nog zestig kilometer te gaan ontstond er een kopgroep met onder anderen Pascal Eenkhoorn. Jonas Rickaert en Nils Eekhoff ontsnapten uit deze groep. Team Jumbo-Visma pakte in de slotfase het heft in handen, maar de koplopers werden niet meer ingerekend.

Eenkhoorn eindigde zelf uiteindelijk in de top twintig: “We hadden afgesproken om vrij te koersen en iedereen een kans te geven. Door de gravelstroken werd het een nerveuze wedstrijd, maar we zaten constant goed. Ik miste de slag toen Rickaert en Eekhoff wegreden. Daar baalde ik van. Gelukkig konden Timo en Bert-Jan in de laatste kilometer zelf voor een goede uitslag gaan.”