Dennis Australisch kampioen tijdrijden bij eerste optreden in geel-zwart			© Team BikeExchange-Jayco

Dennis Australisch kampioen tijdrijden bij eerste optreden in geel-zwart

Rohan Dennis heeft zijn debuut voor Team Jumbo-Visma opgeluisterd met een nationale titel. Op het parcours van 37,5 kilometer was de 31-jarige Dennis met een tijd van 45:33 ruimschoots de sterkste. Naaste belager Luke Durbridge kwam binnen op meer dan een minuut achterstand. Dennis boekte zijn vierde nationale titel tijdrijden bij de elites.

De nieuwe aanwinst wilde meteen laten zien wat hij waard was. “Het is altijd mooi om nationaal kampioen te worden. Voor Australiërs is het één van de moeilijkste wedstrijden om te winnen. Dat heb ik al laten zien toen ik tweemaal als wereldkampioen aan de start stond en hier niet kon winnen. Het gaat er altijd om wie zich het best kan voorbereiden, aangezien iedereen zijn hoogste niveau brengt. Om een belangrijk doel op je eerste koersdag te behalen geeft zelfvertrouwen. Team Jumbo-Visma toont veel vertrouwen in mij. Het was belangrijk om goed binnen te komen door respect te tonen en meteen te presteren.”

De Australiër gaat komende zondag proberen ook de wegwedstrijd op zijn naam te schrijven. Chris Harper verschijnt dan eveneens aan de start. “Hopelijk wordt het dan net zo’n mooie dag voor Chris en mij”, blikt Dennis vooruit.

Credits: Team BikeExchange-Jayco