Jumbo werd in oktober 2014 de trotse sponsor van Team Jumbo-Visma, voorheen Team Lotto-Jumbo. Jumbo wil lekker en gezond eten makkelijk bereikbaar maken voor iedereen. Voor een gezonder leven zijn gezond eten en beweging erg belangrijk. Op beide vlakken wil Jumbo haar miljoenen klanten inspireren. De samenwerking met de schaats- en wielerploegen bood Jumbo die kans. Sinds 1 januari 2024 is Jumbo niet langer een van de hoofdsponsoren van de ploeg, maar draagt het bedrijf de titel founding partner.
Als hoofdsponsor ondersteunde Jumbo Team Jumbo-Visma niet alleen financieel, maar ook op sportief-technisch vlak. Sinds eind 2018 maken de wielrenners van Team Visma | Lease a Bike gebruik van de Jumbo Foodcoach-app. Dit is een beproefd middel dat de sporters helpt in een gezonde, passende maaltijdkeuze. Gezonde en evenwichtige voeding is immers van groot belang voor de prestaties van topsporters. De performance staf van Team Visma | Lease a Bike begeleidt de sporters hierbij door een persoonlijk voedingsplan in te voeren dat is afgestemd op het wedstrijd- en trainingsschema van de wielrenner. Op basis hiervan stelt de Foodcoach-app passende maaltijden voor, waarvan de ingrediënten in de juiste portionering met een druk op de knop zijn toe te voegen aan de boodschappenlijst. Een automatische koppeling met Jumbo.com zorgt ervoor dat deze boodschappen snel worden thuisbezorgd bij de sporters. De Jumbo Foodcoach-app is ontwikkeld in nauwe samenwerking met de performance staf van Team Visma | Lease a Bike en bewegingsfysioloog en voedingswetenschapper Asker Jeukendrup.
Jumbo Supermarkten is een Brabants familiebedrijf met een rijke ondernemershistorie. Jumbo telt momenteel ruim 725 winkels in Nederland en 33 supermarkten in België, tien Foodmarkten en een succesvolle online bestel- en bezorgservice via Jumbo.com. In 2009 nam Jumbo de supermarktketen Super de Boer over en in 2012 volgde het nog grotere C1000. Begin 2016 heeft Jumbo ook de foodserviceformule La Place overgenomen. In 2018 volgde de overname van een deel van EMTÉ. Zo groeide Jumbo van regionale supermarktketen uit tot een leidende omnichannel retailer in Nederland. In alle winkels én online wordt de unieke Jumbo- formule gevoerd (beste service + grootste assortiment x laagste prijs) en kunnen klanten vertrouwen op de 7 Zekerheden. Door de klant altijd centraal te zetten, is Jumbo één van de best gewaardeerde supermarktketens in Nederland.