Team Jumbo-Visma is op zoek naar The Next Top Mechanic

Team Jumbo-Visma is op zoek naar The Next Top Mechanic

Team Jumbo-Visma lanceert samen met haar vertrouwde partner Visma een nieuw project: The Next Top Mechanic. In de snel veranderende wereld van het topwielrennen, wil men erkenning geven aan de mensen die onmisbaar zijn voor in de wielersport: de mechaniekers. Ze staan nooit op het podium met hun armen in de lucht, maar zijn een essentieel onderdeel van de koers.

De start van de campagne heeft als doel aandacht te vragen voor het vak en nieuw talent aan te trekken voor de wielerwereld. En welke race is beter dan Parijs - Roubaix, een koers waar zwaar geleund wordt op de mechaniekers? Tijdens de wedstrijd worden de soigneurs van Team Jumbo-Visma ingezet om nieuwe collega's te werven voor het team. Zij vragen op verschillende punten langs de route aandacht voor The Next Top Mechanic en worden ondersteund door Visma-medewerkers. Dus let goed op ronde borden met een oproep voor nieuwe mechaniekers.

Vanaf 17 april is het mogelijk voor potentiële kandidaten zich aan te melden voor De Audities van The Next Top Mechanic. Na een eerste screeningsronde op basis van competenties en ervaring worden vier kandidaten uitgenodigd op het hoofdkantoor van Team Jumbo-Visma voor de definitieve selectie. Daar komen zij voor een aantal spectaculaire uitdagingen en opdrachten te staan. Wielerfans kunnen deze unieke talentenjacht online volgen via drie afleveringen op YouTube.

De Auditie wordt afgesloten door de winnaar die zijn of haar handtekening onder een eenjarig contract bij Team Jumbo-Visma zet. Vanaf dat moment kan de nieuwe mechanieker zijn of haar bewezen vaardigheden in de praktijk gaan brengen door fietsen voor te bereiden en diverse renners te ondersteunen. Waaronder Primoz Roglic, Wout van Aert, Marianne Vos, Jonas Vingegaard, Tom Dumoulin, Sepp Kuss en Rohan Dennis.

Een belangrijke factor in deze campagne is de steun van Visma. Deze vertrouwde partner van het team heeft ervaring met bedrijfskritische processen die achter de schermen essentieel zijn voor het runnen van een bedrijf. Met alle kennis en oplossingen die zij in huis hebben, weten ze als geen ander van begin tot eind een goede wervingscampagne te voeren.

Richard Plugge, General Manager Team Jumbo-Visma, zegt: “De hele wereld kijkt continu naar de prestaties van onze renners die voor het oog van de camera’s wedstrijden rijden. Maar bij Team Jumbo-Visma levert iedere werknemer heel specifieke toegevoegde waarde aan het succes in een wedstrijd. Daarom zijn we ontzettend blij met de hulp van Visma tijdens deze enerverende wervingscampagne voor een nieuwe mechanieker. We waarderen de rol van Visma en het bevestigt andermaal dat ons partnership in het teken staat van samen winnen”.

Anne-Grethe Thomle Karlsen, Director of Content & Sponsorship bij Visma, is blij om Team Jumbo-Visma te kunnen ondersteunen vanuit de eigen core-business: “Als vertrouwde partner in cloud software oplossingen kennen we de waarde van kritische bedrijfsprocessen als geen ander. De metafoor naar de rol van mechaniekers achter de schermen is ‘spot’ on en verdient een groter podium. We zitten vol energie om The Next Top Mechanic voor het team te vinden en zorgen graag voor veel aandacht en waardering voor het vak van de mechanieker.”

Meer informatie
Voor meer informatie en om te solliciteren, kijk op https://thenexttopmechanic.com

 / 

Gerelateerde updates