Inloggen
Roglic en De Plus in top klassement na tweede etappe Tirreno-Adriatico

Roglic en De Plus in top klassement na tweede etappe Tirreno-Adriatico

Primoz Roglic is in de tweede etappe van Tirreno-Adriatico opgeschoven naar de derde plaats in het klassement. De Sloveense kopman van Team Jumbo-Visma viel meerdere malen aan op de slotklim maar geraakte niet weg. Hij werd zevende in de etappe. Laurens De Plus stond Roglic de hele tijd bij en staat nu vierde. Hij behield daarnaast zijn jongerentrui.

De tweede etappe naar Pomarance werd gekleurd door een vroege vlucht die in de laatste vijftien kilometer werd ingelopen. Team Jumbo-Visma controleerde mee de etappe en bracht Roglic en De Plus in perfecte stelling aan de voet van de klim, waarna de Sloveen de aanvallen opende.

“Het was een lastige dag. We reden continue op het lint met de wind schuin van voren. Maar Primoz en ik werden de hele dag goed beschermd door onze ploeg”, aldus De Plus. “De finale was erg stressvol, maar dat is het altijd wel in Italië. We zijn door Jos in een goede positie afgezet aan de klim. Primoz en ik hebben geprobeerd om zoveel mogelijk samen te rijden. Hij bewijst met zijn aanvallen dat hij goed in orde is. Het was net niet lastig genoeg om tijdwinst te boeken, maar we zijn blij dat we geen tijd verloren hebben. We rijden hier als collectief heel goed en Primoz is dik in orde. Dat geeft vertrouwen naar de komende dagen. Het doel is om de Tirreno te winnen. Mijn witte trui is geen doel op zich, maar nu wel een leuke bijkomstigheid.”

Gerelateerde updates

Food Friday – Gezond koken met weinig tijd

Gezond koken tijdrovend? Onzin! Tijdens een ronde zoals de Vuelta worden er dagelijks meerdere gezonde maaltijden voor onze renners gemaakt. Hoe dat precies gaat lees je in de Food Friday van deze week. Zo leer je meteen hoe je zelf in een handomdraai een gezonde maaltijd op tafel zet!

Lees meer

Food Friday - Dit eten onze renners met een krachttraining

Het leven van onze renners draait om topprestaties op de fiets en daarvoor zijn er ook krachttrainingen nodig naast de kwaliteitstrainingen op de fiets. Wil je weten wat onze renners eten rondom een krachttraining? En welke oefeningen er worden gedaan? Lees dan vooral verder!

Lees meer

Food Friday – Het favoriete iced tea recept van onze renners

Op een warme zomerse dag is niks verfrissender dan een koud glas ijsthee. In deze Food Friday leggen we uit wat het verschil is in voedingswaarde tussen ijsthee uit een pak en zelfgemaakte ijsthee, en geven we je meteen wat tips en tricks om zelf ijsthee te kunnen maken!

Lees meer
 /